5 Mayıs 2014 Pazartesi

ÇOTU soru hazırlama planı

Merhaba arkadaşlar,

ÇOTU finali için soru hazırlama planı oluşturduk. Katkıları için Yonca'ya teşekkürler.

Herkes, kitaptan kendisine verilen bölümden iki soru hazırlayacak ve 3A grubu Halil İbrahim'e 3B grubu Erdem Purtaş'a (bu arkadaşları şimdi seçtim :) aşağıdaki formatta hazırlayarak göndersin.

Her bir soru dersin finaline bonus olarak olumlu ya da olumsuz bir etki yapacak (-3, -2,-1, +1,+2, +3 arasında bir not verilecek) Değerlendirme yaparken her soru için ayrı puan verilecek ve


  • sorunun istenen formatta hazırlanması,
  • yazım ve dil bilgisi kurallarına uyulması,
  • içerik bakımından çoktan seçmeli teste uygunluğu,
  • belli bir zorluk düzeyinde olması,
  • çeldiricilerin iyi düşünülmüş olması gibi ölçütler dikkate alınacak.


Sorunun formatı şöyle: Times New Roman 10 punto, Siyah renkle yazılacak. Soru kökünde olumsuz soru cümlesi varsa olumsuzluğu gösteren sözcüklerin altı çizili olacak. Seçenekler beş tane olup aşağıdaki biçimde oluşturulacaktır. (Lütfen herkes aynı formatı kullansın.) Doğru olan seçenek kalın (bold) stilde olacak.
A) xxxxxxxxxxx
B) xxxxxxxxxxx
C) xxxxxxxxxxx
D) xxxxxxxxxxx
E) xxxxxxxxxxxxx

Soru öncesinde öncül bir açıklama yer alabilir, I, II, III, IV gibi numaralandırılmış durumlar olabilir ve bunlarla ilgili seçenekler düzenlenebilir. Şu konu ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur ya da yanlıştır gibi soru kökleri kullanılabilir. Verilen öncüle (açıklamaya)  ya da bir kavrama/olguya örnek olan ya da uymayan durum/örnek sorulabilir.

Örnek bir soru (Sadece formatı örneklendirmek için bu soruyu yazıyorum. Yukarıda bahsettiğim gibi farklı tiplerde test maddesi hazırlayabilirsiniz.):

1) Aşağıdakilerden hangisi Bilişel Öğrenme Kuramının algıyı kolaylaştırma ve dikkati çekme için önerdiği stratejilerden biri değildir?

A) Öğrencilerin öğrendikleri bilgileri yansıtabilecekleri uygulamalar ve ortamlar hazırlanmalıdır. 

B) Önemli bilgi, ekranın ortasına yerleştirilmelidir.

C) İçeriğin önemli kısımları, görsel olarak dikkat çekici bir şekilde sunulmalıdır.

D) Öğrencilere konuyu niye öğrendiklerine ilişkin açıklama yapılmalıdır.

E) Farklı bilgi düzeyindeki öğrenciler için hem basit, hem de karmaşık belgelere veya sitelere bağlar verilmelidir.



Soruları hazırladıktan sonra mailin konu kısmına ad, soyad, sınıf, numara bilgilerinizi yazın.

Mail gövdesinde sorularınızı -dosya eki olarak değil(!)- ilgili dersin sorularını toplamaktan sorumlu olan öğrenciye 9 Mayıs Cuma gününe kadar göndermelisiniz.

Sorumlu arkadaşlarımız ilk soru gönderen arkadaşımız en üstte olacak şekilde tüm soruları bir Ms Word dosyasında birleştirecektir. Gelecek hafta Pazartesi günü her iki grubun hazırladıkları sorular herkesle paylaşılacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder