23 Ekim 2013 Çarşamba

Uzaktan Eğitim ve ÖÖY-1 Uygulama Ödevleri

Merhaba arkadaşlar,

Uygulama ödevlerini aşağıda görebilirsiniz. Teslim tarihleri gelecek hafta perşembe (31 Ekim 2013). Elektronik olarak yükleyeceğiniz yeri daha sonra duyuracağım.

Özel Öğretim Yöntemleri-1

Uygulama 2:

İki-üç kişilik gruplar halinde, kütüphane ve İnternet kaynaklarını tarayarak düşünme stillerini ve öğrenme stillerini araştırınız. Bulduğunuz düşünme stillerini ve öğrenme stillerini tanıtan ve birbirleriyle ilişkilerini gösteren bir e-poster hazırlayınız. Posteriniz yazılı açıklamaların yanı sıra resim, grafik, clipart, diyagram gibi görsel unsurlar içermelidir. E-posterinizi Fireworks, Photoshop gibi görüntü işleme programlarında, Powerpointte, ya da e-poster hazırlamaya yönelik geliştirilmiş özel programlarda oluşturabilirsiniz. (e-poster nasıl hazırlanır gibi bir soruyla bile Google çok güzel örnekler, şablonlar getiriyor. Spesifik bir örnek vererek sizi sınırlandırmak istemiyorum. indirr.com, tamindir.com gibi adreslerden e-poster hazırlamaya yardımcı programlar da indirebilirsiniz.)

 
Uygulama 3:

İki üç kişilik gruplar halinde
a) İlköğretim okulları için 2007-20012 yılları arasında kullanılan Bilgisayar dersi öğretim programı ile Ortaokullar için 2012 yılında yürürlüğe girmiş olan Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersinin programını karşılaştırınız.  Bu iki programın dayandığı eğitim felsefesi, öğrenme yaklaşımı, amaçları, hedefleri, içerik ve öğretim durumları ve değerlendirme vb. açısından aralarındaki benzerlik ve farklılıkları tartışınız.

b) 2005 yılında yürürlüğe girmiş olan bilgi ve iletişim teknolojisi dersi öğretim programını inceleyiniz. Daha önce lise düzeyi için kabul edilmiş ve yürürlükten kaldırılmış bilgisayar dersi programlarını araştırınız. Eski Bilgisayar dersi programlarıyla 2005’te kabul edilmiş yeni programın dayandığı eğitim felsefesi, öğrenme yaklaşımı, amaçları, hedefleri, içerik ve öğretim durumları ve değerlendirme vb. açısından aralarındaki benzerlik ve farklılıkları tartışınız.

 

Uzaktan Eğitim

Uygulama 1: Bu uygulama bireysel yapılacaktır.

a) Seçtiğiniz bir ülkede, uzaktan eğitim konusunda yapılan çalışmaları araştırınız. Hangi tarihte başladığı, kaç kurum tarafından verildiği, yıllık mezun sayıları, hangi eğitim programlarından e-öğrenme ile yararlanılabileceği gibi konularda bilgi edinerek kapsamlı bir rapor hazırlayınız.

b) Ülkemizde hangi eğitim kurumlarının e-öğrenme yöntemi ile eğitim verdiğini, hangi programları açtıklarını, yılda kaç kişinin mezun olduğunu, hangi teknolojilerin kullanıldığı, öğrenci ve eğitim maliyetleri gibi çeşitli konularda araştırma yapınız. Edindiğiniz bilgileri bir rapor haline getiriniz.

 

Uygulama 2: İki ya da üçerli gruplar halinde e-öğrenme sürecine yön veren kuramların özelliklerini ve ana fikirlerini içeren bir e-poster tasarlayınız. Kitabımızda bahsedilen kuramlarla ilgili Ulakbim, google akademik, hiperkitap e-kitap veritabanı gibi veritabanlarından araştırma yaparak posterimizi görsellerle ve farklı bilgilerle, örnek uygulamalarla zenginleştirelim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder