Bu hafta ÖYY-1'de Ölçme ve Değerlendirme konusunu işledik. Her üç dersimiz için de sınavlara soru hazırlayarak bu konuda gerçek hayatta uygulaması olabilecek bir uygulama yapmanızı istedim.
Herkes bireysel olarak sunum yaptığı (bizzat anlattığı) konudan Bilim Tarihi için birer, Özel Öğretim Yöntemleri -1 ve Uzaktan Eğitim için ikişer soru hazırlayacak. Her bir soru dersin finaline bonus olarak olumlu ya da olumsuz bir etki yapacak (-3, -2,-1, +1,+2, +3 arasında bir not verilecek) Değerlendirme yaparken her soru için ayrı puan verilecek ve
sorunun istenen formatta hazırlanması,
imla yazım kurallarına uyulması,
içerik bakımından çoktan seçmeli teste uygunluğu,
belli bir zorluk düzeyinde olması,
çeldiricilerin iyi düşünülmüş olması gibi ölçütler dikkate alınacak.
Sorunun formatı şöyle: Times New Roman 10 punto, Siyah renkle yazılacak. Soru kökünde olumsuz soru cümlesi varsa olumsuzluğu gösteren sözcüklerin altı çizili olacak. Seçenekler beş tane olup aşağıdaki biçimde oluşturulacaktır. (Lütfen herkes aynı formatı kullansın.) Doğru olan seçenek kalın (bold) stilde olacak.
A) xxxxxxxxxxx
B) xxxxxxxxxxx
C) xxxxxxxxxxx
D) xxxxxxxxxxx
E) xxxxxxxxxxxxx
Soru öncesinde öncül bir açıklama yer alabilir, I, II, III, IV gibi numaralandırılmış durumlar olabilir ve bunlarla ilgili seçenekler düzenlenebilir. Şu konu ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur ya da yanlıştır gibi soru kökleri kullanılabilir. Verilen öncüle (açıklamaya) ya da bir kavrama/olguya örnek olan ya da uymayan durum/örnek sorulabilir.
Örnek bir soru (Sadece formatı örneklendirmek için bu soruyu yazıyorum. Yukarıda bahsettiğim gibi farklı tiplerde test maddesi hazırlayabilirsiniz.):
1) Aşağıdakilerden hangisi Bilişel Öğrenme Kuramının algıyı kolaylaştırma ve dikkati çekme için önerdiği stratejilerden biri değildir?
A) Öğrencilerin öğrendikleri bilgileri yansıtabilecekleri uygulamalar ve ortamlar hazırlanmalıdır.
B) Önemli bilgi, ekranın ortasına yerleştirilmelidir.
C) İçeriğin önemli kısımları, görsel olarak dikkat çekici bir şekilde sunulmalıdır.
D) Öğrencilere konuyu niye öğrendiklerine ilişkin açıklama yapılmalıdır.
E) Farklı bilgi düzeyindeki öğrenciler için hem basit, hem de karmaşık belgelere veya sitelere bağlar verilmelidir.
Soruları hazırladıktan sonra mailin konu kısmına ad, soyad, sınıf, numara bilgilerinizi yazın. Mail gövdesinde sorularınızı -dosya eki olarak değil(!)- ilgili dersin sorularını toplamaktan sorumlu olan öğrenciye 24 Aralık Salı gününe kadar göndermelisiniz. Sorumlu arkadaşlarımız ilk soru gönderen arkadaşımız en üstte olacak şekilde tüm soruları bir Ms Word dosyasında birleştirecek ve gelecek hafta Salı günü bu dosya herkesle paylaşılacaktır.
Özetlemek gerekirse:
Ders
|
Kaç Soru hazırlanacak?
|
Kime Gönderilecek?
|
Teslim Tarihi ve
e-mail Formatı
|
Bilim
Tarihi
|
1
|
Betül
Leylak
|
24 Aralık 2013
Mail konusu: Ad,Soyad, Sınıf,
Ögr No
Mail Gövdesi: Sorular
Ek dosya: YOK
|
Özel
Öğretim Yöntemleri 1
|
2
|
Hüseyin Derin
|
|
Uzaktan
Eğitim
|
2
|
İsa Zerey
|
Her sorunun ilgili dersin finaline 3 puana kadar bonus getirme, ya da 3 puana kadar final notunuzu düşürme ihtimali var, unutmayın. Herkese iyi çalışmalar,
Hocam blog ta verdiğiniz bilgileri, arkadaşlara facebook ile duyurdum elinize sağlık :)
YanıtlaSilBilim tarihi için soruları göndereceğimiz arkadaşın mail adresini yazerken hotmail.com daki " t " harfi yok.Bazı arkaşlar mail adresini kopyala - yapıştır yapacaktır, sonuç olarak mailiniz gönderilmeyecektir dikkat ediniz.İyi çalışmalar.
YanıtlaSil